hr: man kan inte ångra sånt man har tänkt igenom

det är alltså för att man inte visste bättre. det är samma som god tro.


män är män. indén trodde på seminariet att jag skulle anmäla honom för dåligt genus. nilsson använde mig som illustrativt slampexempel: för såna som mig är det ödesdigert med ärr på brösten. jag ser alltså fåfäng och stridslysten ut.

regler om otrohetsförvärv:

den som ligger med en som är ihop med någon gör ett otrohetsförvärv. om förvärvet har förlovningsring presumeras ond tro hos förvärvaren. om man är man och kommer hem till en kvinna med hemmabiosystem presumeras samboskap: ond tro. om man däremot är kvinna och kommer hem till en man med kinatecken på textil eller tapet och svart åttitalsskinnsoffa kan man andas ut. mannen presumeras vara singel. han presumeras också gilla rusta.

otrohetsförvärv sanktioneras med en månads skam. om man bjuder på frukost är det försök till stöld. när man väl försätts i god tro (och det börjar kallas otrohetsförvärv) får man dåligt samvete.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0