om lammkött

inte om souvlaki.

en tjej och en kille är ihop (eventuellt genom konkludent handlande). om tjejen är yngre räknas hon som lammkött om hon är fyra år yngre. om tvärtom killen är yngre är han lammkött om han är två år yngre än kjolstyget som svänger efter honom. (jfr. att ha förvärvat en rekorderlig (eller snygg) partner att hänga på armen). källa: häktningsspel, när domstolen överlade och resten undrade över viktiga existentiella frågor.

fast jag tänker mig att man behöver någon sorts funktion. min mamma är till exempel sju år yngre än min pappa. de träffades åttitvå och mamma är född femtifyra. hon borde alltså ha varit tjuåtta. pappa var då trettifem. alltså lammkött vet jag inte. om hon isåfall fortfarande är att beteckna (betäcka) som lammkött är tämligen tvivelaktigt.

lammköttsgraden borde bero av åldersskillnaden som i sin tur borde bero av åldern. lammköttsgraden borde minska proportionellt med att åldern ökar. det kanske finns en gräns för när man slutar vara lammkött alls, då måste den med i funktionen. fast det blir ju kvantitativt.

ett lammkött måste rent hypotetiskt vara snyggt, typ som en brud (jfr. fjäder i hatten).  

"och män är aldrig ensamma, vart de än går släpar de sin man med sig" (dagerman). en annan sak de tar med sig är sin greppvänliga dubbeldusch (tappa inte tvålen) och sitt enhandslipsyl (så att man kan sporta och applicera cerat samtidigt).





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0